wtorek, 29 lipca 2014

Ślub w stylu rustykalnym

Co raz częściej dostaję zapytania odnośnie aranżacji ślubnych w stylu rustykalnym, charakterystyczne dla tego stylu są bardzo proste, swojskie dekoracje przy dużym wykorzystaniu zieleni, gałęzi oraz elementów drewnianych takich jak pieńki, skrzynki, plastry drewna itp. Szukając inspiracji natknęłam się na wiele intrygujących pomysłów, niektóre z nich z powodzeniem można wykorzystać w życiu codziennym. 
Butelki i słoiczki, bardzo charakterystycznym elementem często wykorzystywanym w stylu rustykalnym są różnego rodzaju butelki oraz słoiczki w których umieszcza się pojedyncze kwiaty lub niedbałe wiechcie. Mi osobiście bardzo podobają się umieszczone w butelkach świece wkomponowane w kwiatowe kompozycje.





Len, koronka a może naturalny sznurek, ciekawym pomysłem na dekoracje krzeseł w stylu rustykalnym są niewątpliwie lniane szarfy lub swobodnie opadające girlandy.
Urzekło mnie zwłaszcza połączenie lnu z koronką. 





Konstrukcje i wieńce, efektowne podwieszane konstrukcje wyglądające trochę tak, jakby były uwite przez wiatr - niedbałe przy minimalnym wykorzystaniu kwiatów. Szczególnie podoba mi się pomysł na podwieszaną konstrukcję nad stołem młodej pary.






 Drewniane elementy dekoracyjne: wazony, świeczniki, skrzynki na kwiaty, plastry drewna to nieodłączne elementy stylu rustykalnego, które powinny pojawić się w każdej takiej aranżacji. 






Co sądzicie o stylu rustykalnym, podobają się Wam takie naturalistyczne kompozycje?

źródło: zdjęcia internet, więcej inspiracji znajdziecie pod hasłem rustic wedding decoration

7 komentarzy:

  1. ostatnio panuje jakaś moda na słoiki ;)
    nie wszystkie mi się podobają, ale pieńki i mech bardzo :) krzesła + pnącza również :)
    dobrze, że nie planuję ślubu w najbliższym czasie, bo nie wiedziałabym na jaki styl się zdecydować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no tak jeszcze narzeczona, zastanawiam się jak rozwiążesz kwestię bukietu i dekoracji perfekcjonistko :) odnośnie butelek i słoików mam podobnie :)

      Usuń
  2. Trzecia fotografia bardzo przypomina mi pewną realizację ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. całość można zobaczyć tutaj http://www.withloveandembers.com/journal/2014/3/14/tara-jason-landis-valley-museum-wedding-lancaster-pa :)

      Usuń
  3. Muszę przyznać, że z początku jak przeczytałam nagłówek posta to nie byłam przekonana. Ślub i styl rustykalny? Od razu coś mi nie pasowało. Jednak po przeczytaniu treści i obejrzeniu zdjęć dochodzę do wniosku, że to świetny pomysł! Wszystko prezentuje się pięknie, jestem pod wrażeniem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że już niedługo uda mi się dodać jeszcze jednego posta na temat ślubu w stylu rustykalnym, ale tym razem będą to zdjęcia z mojej realizacji :)))

      Usuń
  4. Fajny trend, zielony, eco, z surowością i autentycznością, bez pasteli i wszystkiego perfect:) Takim czymś inspiruje się filmowiec z "Nazajutrz" (bo robi film gotowy na następny dzień), polecam, jego pracę można zobaczyć na www.facebook.pl/nazajutrzfilm

    OdpowiedzUsuń